Avramling check!

Yes yes, kom till stallet och mötta Lucia som frågade om jag ville rida Soros så red honom ca 40 min på volten. Gick inte så bra, han var väldigt okoncentrerad och ville inte arbeta.
Övade mycket volter och serpentiner. I slutet gick det lite bättre.
Sen skrittade jag ut honom en kortis, han bråkade lite och började backa. Efter att ha backat ner i diket 2 gånger gav han upp.

Sen in med Massa som tappat 2 broddar så höll på i 40 jävla minuter med det! Jag skojar inte! Det hann bli mörkt innan jag var klar.
Så jävla jobbigt, dom gick i snett hela tiden så tillslut gav jag upp och skruvade i den andra snett. Jenny får fixa det imorn haha, hon e säkert bättre på det än jag ;)
Red ut på vägen bakom stallet i mörkret. Massa var på tårna som vanligt och lite töntig.
I galoppen bjöd hon på en tvärnit så jag åkte fram på halsen och ner på backen fast landade på fötterna. Sen kastade hon sig bakåt och då ramlade jag på knäna. Fan vad arg jag hade blivit om mina ridbyxor gått sönder!
Aja, ledde henne upp för resten av backen och satte upp.
Då blev hon ännu värre. Hoppade åt sidorna och var bara överallt.
Hon gick över i galopp när jag försökte skritta och varenda gång hon går över i galopp så sparkar hon bak ut.
Haha, jobbig häst. På vägen tillbaka fick hon ta några galoppsprång uppför en backe men sen fick hon trava resten.
Hon måste ha fattat att jag var arg eller nåt för hon bjöd på en jäkla fin trav i en stadig fin form innan vi var tillbaka vid stallet. Duttig flicka.

Massa igår :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0