Första ritten på snöklädda ingarö

Åkte direkt efter skolan till stallet, fick sluta tidigare så han med halv tre bussen.. asnajs! Ut och rida direkt, red på hacket en timme typ. Det var väldigt väldigt hårt i marken och halt på vissaa ställen så tog det lugnt och väldigt jätte lugnt på vissa ställen eftersom han inte har broddar. Men tur så red jag över sommarhagen och några ängar så han ju med lite galopp i allafall. Hästen var pigg och glad idag, men ändå lugnt han drog inget eller så utan han var jätte fin och sammarbetsvillig! jätte kul faktiskt. Men nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar e fett hungrig!

Har också fått gjort ett nationellt prov  i svenska från förra terminen, läsförståelse, alltså 95ornas prov i, för att vi ska få se hur dom ser ut och uppläget och så, soft! Sen förra veckan gjorde vi ett gammalt nationellt hörförstoelse prov i engelskan fick 34 av 39 as stolt faktiskt förväntade mig mycket sämre resultat. Var bland dom med bäst resultat av hela klassen om jag då inte var den me bäst, han inte fråga alla vad dom fick.. Asnajs att jag klarar det, då borde inte våra prov vara så svåra!

Vet ni hur underbart att det var att hämta lukas ihagen och hovskägget var inte alls lerigt eller blött! :D
och nu har han även fått på sig vinter täcket..

Hästens tog som en riktig jävla bergsget och betade idag när jag kom.. men han e söt ändå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0