Hoppeti hopp

Väcktes av att ägaren till Sigge ringer mig och frågar om jag vill rida. Självklart ville man de så drog tidigare till stallet än planerat.
Fanny (med Olle) hade jag pratat med på vägen ut och bestämde att vi skulle fota varandra när vi red.
Jag red först och skuttad lite, Sigge jätteglad! Han blev pigg :)

Sen red Fanny och jag fotade, bilderna suger för de blev mörkt :(
Massa skrittade jag ut på me Fanny efteråt. Haha, gick upp till stallet, tog hjälm och träns sen ut till hagen och vissla på hästarna så kom dom i full galopp. Massa blev glad, sprang direkt fram till mig :))
När vi var på väg tillbaka till stallet så kom Massa på att det finns säkert mat i krubban och då blev det fart på henne.
Hon försökte trava hela tiden :P

Sigge har ju tävlat ca 120 så hoppa kan han! Efter första hoppet så sa jag till Fanny att det kändes konstigt, det kändes som att han tvekade/backade lite precis innan hindret. Då förklarade hon att han bara backade av innan hindret, som dom ska göra. Så idag var första gången jag hoppade "på riktigt" haha :)
Vi hoppade inte så högt idag, som högst ca 60 då det var lite blött :(
Jag har då inte så mycket erfaranhet av hoppning och kan inte mäta avstånd så två gånger såg det ut typ såhär haha. Något som behöver tränas på då ;)
Och i slutet såg det ut såhär haha, då blev han riktigt pigg och ville springa fort. Hoppade av lite tidigt och så haha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0