kissemissen :(

Var först i skolan idag då, asslapp dag inte så mycket att göra mest film och så. Sen så slapp jag tyskan för jag skulle till veterinären med min katt. för på sista tiden har han tappat vikt, slutat äta och kan inte prata/jama som han bruker. Morris är då en katt som låter hela tiden, men inte på sista tiden..
Så mamma hämtar upp mig vid skolan med morris i bilen, och han tycker verkligen inte om att åka bil han skriker och gör allt för att slippa, nu kunde han då inte låta så mycket efter som något var fel..

Framme hos veterinären fick morris en riktig undersökning, ta tempen och blodprov. Han var super duktig och veterinären tyckte att han var jätte snäll, så det är ju bra. Men han försökte smita ibland. Vi väntade där ett tag så fick vi svar undersäkningen hade då visat att han ömmade lite i tandkötet och hade tandsten, något som vi ska fixa bort senare.. Sen blodprovet visade att hans njurvärde hade ändrats alltså har han njursvikt. Det fick vi en special mat som han ska äta sen finns det inte mycket annat att göra. så nu hoppas jag att missen min blir bättre :)

Morris skulle först klöa genom gallret sen upptäckte han sitt "plåster" så då fastnade han sådär och försökte bita bort det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0