Något jag inte visste

Läste alldeles nyss på en annan blogg något som gjorde verkligen inte visste om.
Hittade detta på speakinghorse

Visste du att två hästar dog under inspelningen av hästfilmen 'Flicka'?
Den ena hästen bröt benet under en galoppscen och den andra snubblade på ett rep och bröt nacken.

Något jag själv visste var att under inspelningen av Pippi långstrump så dog en av hästarna på grund av att färgen dom använde för att göra prickarna på Lilla Gubben var giftig.

Någon annan som vet något sådant här om andra hästfilmer? 

En bild från filmen Flicka

Kommentarer
Postat av: Veronica V

Jag visste om det här med Lilla Gubben-hästen. Någon gammal ridlärare eller så till mig red på ridskolan där den hästen stod.. :(

2011-12-08 @ 22:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0