ont det gör ont

Åh är hemma nu, svullnaden har faktiskt redan lagt sig, väldigt skönt, men har en blå prick på ögat och bedövningen ahar börjat gå ur så nu gör det ont :/
Ingreppet i sej var väldigt obehagligt, jag kände att dom höll på och det gjorde lite ont hela tiden, och känslan var verkligen hemsk. Det var också sjukt obehagligt att vara så bedövad i ögat!
Dom började med att hälla i några droppar bedovning i ögat, sen nån salva, sen en droppe bedövning till. och det sved som f*n.. Sen tvättade dom tunt ansiktet med sprit och gav mig bedövningspruta brevid ögat vilket också gör lite ont. Men jag är van vid sånna med tanke på hur många ggr jag blivit bedövad i munnen och bedövad i ån har jag också blivit, när jag krossade min nagel och var tvungen att dra bort den..
Sen fick jag ett sånt där konstigt papper över hela ansiktet med ett hål i så bara ögat syntes. Då vände dom ut och in på ögonlocket satt fast en klämma, KLÄMMAN GJORDE ONT.
Sen började dom skära och trixa, usch det var inte kul att se när dom håller på och känna osv. Sköterskan sa hela tiden "glöm inte att andas" "djupa andetag" "och så måste du andas också". Sen så var det klart, då fick jag en super tuss på ögat fick vänta där ett tag, en annan sköterska tog bort lappen och den var helt blodig, förstår inte varför för jag ser inga sår.. men hon tvättade lite och så var jag jätte svullen...
Men nu ska jag fixa naglarna mysa framför en film med min choklad!


lite svullen fortfarande, det svider och rinner från ögat är något röd/blå assöt!

Kommentarer
Postat av: viki

Oj, skulle aldrig våga opereras utan att bli sövd.. :o

Vad bra att de gick bra på operationen förresten!! :)

Hoppas din dag varit bra :D

Kramar!

2011-12-08 @ 18:58:00
URL: http://vikisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0