Stallbiten igår!

Red igår. Patricia fick låna lukas så jag fick sällskap. Red ut en kort runda, men super kul var det . Gick väldigt bra, bara att när vi ridit i 5minuter kanske så kände jag att jag behövde spänna sadelgjorden så hoppad av och skulle göra det, bara det att jag kom knappt upp sen..
För i det där momentet när man står i ena stigbygeln då började prinsen sticka och kicka, så jag flyger ur och hänger på mage över sadeln och han fortsätter ända tills jag äntligen får lite koll på läget och får tag i tyglarna.

så jag hoppar ner på marken för ett nytt försök och då hoppar han åt sidan eller kickar eller något så fort jag sätter foten i stigbygeln. haha och eftersom jag och patricia båda inte hade tid att stå där och bråka så hoppade hon av för att hålla i honom. Och bara när hon står brevid honom behöver knappt hålla i så står han blickstilla när jag hoppar upp, hahah gulle va lite töntig.

Sen rider vi vidare, skulle prova och se om han kunde galoppera men han ville inte riktigt så lät honom trava på. Prinsen är då en nordsvensk gammal travare som inte är så jätte van att bli riden då ägaren är ridrädd! Men fyfan vilken trav han fick! helt sjukt tekniken och hur fort det gick! Men senare i passet fick jag fram galoppen och gud så glad han blev han tyckte det var super kul!

<---Lukas       Prinsen--->


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0