Stalldag oja!

Var i stallet från halv tolv till sex ungefär. Hade Olle Lukas och Prinsen att ta hand om. Tog in olle direkt och började borsta, efter en stund kom hanna, när jag sadlade typ så sprang hon och hämtade sigge snabbt så vi kunde rida tillsammans.
Vi red först karby sen hoppade några små skutt i sommarhagen. Kände mig otroligt liten på olle som är 172/175cm ungefär. Han va väl ofta fin, men otroligt taggade var båda två. Olle små kickade lite då och då i dom galopp stäckorna vi tog. Men sen skulle vi ta en sista galopp genom sommarhagen, satan vad olle bockade och sparkade bak ut. Haha men jag satt bara där och skratta när jag försökte få stopp på honom. Tappade stigbygeln så kom lite ur balans haha men rätade upp mig såfort jag kunde och fortsätta kämpa på. Sen kommer hanna och skrattar helt förvånad "jag tror aldrig jag sett e häst bocka så mycket" hahah nej men det var e rolig ridtur.

Pysslade bara med Lukas och Prinsen, då lukas har tappat sko och Prinsen inte orkar rida så ofta.

Lånade en bild på Fanny (hon som hyr honom) och olle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0