Det här är jag!

Hejhej, tänkte väl börja med en kort beskrivning om mig själv så kanske det är lättare att förstå bloggen. Jag är 15år och går under namnet Fanny Haver, i mina inlägg kommer du få följa min vardag och om min häst. Började rida på ridskolan när jag var 4 alltså år 2000 och slutade sommaren 2011, red på gustavsberg, var ungdoms ledare också och är fortfarande med i deras USEK.

Han är en svart Tinker på 5 år, går under namnet Benjar, men det används inte, utan ni kommer känna igen honom som Lukas.Jag har varit med och ridit in honom ungefär, började rida på honom när han var 3. Då kunde han knappt skritta och trava, nu sköter jag även utbildningen av han. Jag har Lukas tillsammans med en annan tjej Lina. Men hon rider inte och är nästan aldrig i stallet. Just nu kan han väl grunderna i dressyren, men vi är på godväg till nästa nivå. Han har en helt okej stadig fin form i alla gångarterna. I skogen hoppar han 80/90 utan problem, eller ja över "naturliga" hinder. Men vi har även flygit över 1meter och det gick toppen. Han är väldigt skeptisk och tittig för bommar och sånna hinder, men även det har han börjat sätta ganska bra nu, dock hoppar jag inte ofta höjder med honom.

Under våren har jag även hjälp till att "rida till" en travare, Wiktor heter han. Underbar häst och han har blivit riktigt fin. Han har fått mycket bättre samling, och vi har hapat 120, det klarar han oftast utan problem, bara han får koll på sina ben lite, anledningen till att jag nämnde honom är för att ni säkert kommer få höra lite om han.

Men nu hoppas jag och tror att jag sagt det mesta, men är det något ni undrar över så är det bara att säga till!

Tänkte bjuda på lite bilder först fem på Lukas sen två på Wiktor.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0