Hanna

Kör på med en presentation jag med då.

Jag heter Hanna och är 15 år, jag rider på ridskola en dag i veckan och rider även min medryttarhäst Massa 1-2 dagar i veckan. Jag brukar även hjälpa till med en häst som heter Soros och ska även börja rida en till häst vid namn Seguir efter jul.
Jag går nämligen min sista termin på ridskolan, har svårt att hitta en bra grupp och ridskola och har hoppat mellan olika ridskolor så mycket nu att jag inte orkar längre. Kommer istället försöka rida lite privatlektioner då och då istället.

Massa är en Polsk arab tjej på 12 år, hon flyttade till Stockholm i Januari och jag började hjälpa ägaren redan i Februari, hade mejlat med ägaren redan innan hon fått hem hästen.
Då hade hon inte blivit riden på 1 år eller 2. Hon hade haft föl och så, hon var inte i speciellt bra form. Ganska fet och ingen kondition någonstans.
Började med promenader och sen fortsatte vi framåt.
Massa är en otroligt trevlig häst och det har varit otroligt kul att få rida henne den här tiden.
Tyvärr flyttar ägaren till Småland i Maj, och där kommer min backup plan, Seguir.

Seguir kallas även Sigge och är en Andalusier på 145 cm i manken kanske. Han är ganska trevlig men lite fjantig, han gillar inte lera någonstans!
Han är lite speciell då han tidigare blivit slagen och därför ser han för det mesta arg ut. Han är otroligt osäker så man måste vara väldigt försiktig runt honom.
Ska bli kul att börja rida honom regelbundet! :)
Jag och Massa i somras :)
Tredje gången jag red Massa :)
Seguir :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0