Nu sätter vi igång!

Nu sätter jag igång då, idag.

Har varit i stallet hela dagen, hade tänkt tömköra Massa lite. Hon har varit i cirka 2-3 veckor och var haltfri först igår.
Så tänkte ut i skritt i ungefär 15 min.
Planerna ändrades lite när en tjej i stallet frågade om jag ville rida hennes häst idag, Golden.
Han har haft ett ryckte om att ha varit galen i tidigare stall, han är inte så liten heller, skulle gissa på att han e runt 175 (stort för mig haha, rider typ bara ponnyer)

Jag red ut med Fanny (inte Fanny som jag bloggar med) so red sin häst Olle. Vi var ute kanske 1 timme och 20 min. Mest skritt men lite galopp och trav också.
Red helt kravlöst och han valde själv att arbeta lite i slutet. Han har jättedålig kondis så tog det lugnt.

Kom tillbaka till stallet och tog in Massa, borstade snabbt och drog ut med henne också.
Var ute jättekort då det blev nästan storm när jag kom ut, regnade och blåste som satan :P
Massa var duktig, hon är lite ovan med att bli tömkörd. Hon bråkade lite men när jag fått min vilja igenom så gick vi hem igen.

Tidigare under dagen så hade en tjej lånat Soros av hans ägare och ridit ut med ägaren till Seguir. Soros hade då stuckit iväg och ryttaren hade ramlat av. Soros hade då stuckit hem, han hade även gått omkull när han galopperade över stora vägen och blödde lite när han kom tillbaka.
Han verkade må bra endå när han lugnat ner sig :/

En otroligt charmig bild från idag, blixt på kameran vilket gör att det ser mörkt ut. Orkade inte byta om (lat jag vet haha) så red i gummistövlar och jeans, funkar det också.
Min hund Svea fick vara med på en kant också i sitt roosa reflextäcke :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0