...

Idag (23/2-2012) var jag ute och red och för att ta mig tillbaka till stallet blev jag tvungen att rida ca 50 m längs en 70 väg. Det brukar inte vara något problem men idag mötte jag en buss.

Jag är medveten om att jag red på fel sida av vägen men jag gillar inte när bilarna kommer bakifrån då man inte ser hur nära och hur fort dom kör.

Klockan var lite innan 5 och jag mötte buss 429x körandes i riktning mot slussen.

Bussen körde i minst 80 i full fart mot mig och hästen. Det är omkörningsföbud där, 70-väg, en busshållplats precis där, korsning och dessutom skyltar som varnade för hästar.

Endå körde denna person förbi mig alldeles för fort utan att sakta ner det minsta ca 1 m ifrån mig och hästen.

Hästen jag satt på fick panik och kastade sig ner i ett riktigt brant dike. Snubblade och höll på att gå omkull.

Om hästen hade ramlat ner för branten hade vi antagligen voltat ner och jag hade säkerligen hamnat under hästen och faktiskt riskerat att dö eller skada mig allvarligt.

Jag hoppas verkligen att ni tar hand om detta problem, särskilt då detta inte är första gången något sådant här har hänt.

Detta fick jag skriva ihop ikväll och skicka till sl, kul...
Både jag och Massa klarade oss bra, hon fick ett litet litet sår på ena benet men annars klarade hon sig bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0