Jag kan rida seriöst oxå...

Tjoho, idag har varit en bra dag! :)
Åkte till stallet med 10 bussen (Jenny mådde inge bra imorse så drog till stallet och tog Massa). Där mötte jag Fanny och Patricia och red ut med dom.
Vi red Återvallsrundan (dom började rida Håkansväg men hann inte mer och då kom dom ikapp mig som skulle rida lite kortare)
Massa var pigg och jäkligt taggad. Dom galopperade lite men jag höll mig till skritt och trav, tänkte jag i alla fall...
Massa hade andra planer, som vanligt. Hon är helt frisk nu vågar jag säga och hon blev väldigt arg för att hon inte fick galoppera. Hon gick över i galopp ett antal gånger och blev arg när ag bröt av till trav. Sparkade höll hon oxå på att göra, pucko häst ;)

Sen så skulle jag få skjuts av en tjej i stallet men hon skulle hålla en lektion först. Satt och tittade på med Goldens ägare. Då sa hon att jag fick rida Golden om jag ville så hämtade honom och red tillsammans med dom andra på volten.
Jäklar vad fin han är! Samlade sig så sjukt bra i galoppen och var bara superfin!
Detta var andra gången jag red honom, första gången red jag bara en runda i skogen helt kravlöst.
Nej honom vill jag rida igen!
Tyvärr har jag inga bilder eller filmer men om jag rider honom igen så ska jag se till att någon filmar eller fotar ;)

Golden tidigare i vintras :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0