Jag lider med dig..

Jag lider med dig hanna, just so you know.. Kyra på dej!!

I torsdags åkte jag till stallet och red. Tog ett dressyr pass på ängen, ingen hade ridit där innan så jag trampade upp ett litet spår jag red på. Jag säger bara herre gud vad fin han var, jag vet inte om han har varit så här fin någonsin, det här passet slog allt, fast jag red nog bara i 40 min.. Men han höl formen nästan helt perfekt i alla gångarter hela passet. Det var en så otrolig känsla, och shit vad fin han var i galoppen. Fast jag höll på att ramla av en gång, för han bestämde sig för att helt plötsligt byta galopp, och hans byten består av en ändå står bakåt spark så jag satt på halsen när han hade bytt. Men duktiga hästen saktade ner långsamt och höjde halsen så jag gled tillbaka. Gjorde skänkelvikningar och framdelsvändninger, han brukar inte kunna hålla formen så bra då,men jo han gick som en klocka. Jag kan säga att jag nästan var gråtfärdig så fin som han hade varit. Idag står det nog hoppning på schemat igen, och ska försöka göra en bättre film oxå :)

Sen igår så åkte jag till nacka med mickis och carro, tog en fika och köpte en ny foundation.

jan/feb 2010 tror jag..

Kommentarer
Postat av: Ezpan - tillsätt lite färg i det vardagliga hästlivet!

Du har en så otroligt vacker häst, tjejen!

2012-02-11 @ 12:12:26
URL: http://ezpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0