Stall klubbudden!

Igår så blev det ju ingen ridning för mig, det blev typ sna kaos. Mn direkt när jag släppte ut lukas i hagen igen så blev det skinande sol, men jag lät honom vila ändå. Tog hem och smörjde allt och tvättade ridkläder och schabraken!

Idag gick jag upp och åkte direkt till stallet red ut en kortis barbacka så han fick röra lite på sig. Sen packade vi ihop och åkte iväg. Lukas var så otrolig duktig. Sist vi lastade honom tgo det 30-50 minuter innan träningen och 2-3 timmar efter träningen att få in honom. Men idag tog det inte mer än 5 minuter sen stog han där inne och tuggade på lite hö! Blev så stolt!

Framme i nya stallet var han nog lite förrvirrad, men han nosade runt och skötte sig okej. När vi släppte ut honom i hagen så höll han på att svimma för han var så töntig. Haha det var lite is under löven som sprack när han gick där, jag kan säga att han var väl 2 decimeter från att sitte ner på rumpan för han blev så rädd. Sen sprang han iväg, men lugnade sig snabbt och fick lite hö att pyssla med.

Vi åkte dit igen vid 6, jag mamma och pappa för att kolla hur det gick med honom. Då stod han inne i boxen lite nervös, eller mer på sin vakt. Men han verkade trivas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0