Ett inlägg som borde kommit upp igår!

Borde egentligen skrivit det här igår  men orkade verkligen inte. Var helt slut igår somnade på skolbion även fast jag hade lite sovmorgon, sen har jag vaknat flera gånger inatt och trott att klockan var 6-7 på morgonen fast den egentligen var 12-4 mitt i natten. Jätte jobbigt..

Men iallafall igår åkte jag ut till stallet, för att ta en tur på den nallebjörnen Lukas har blivit. Shit vad han har fått tjock päls, så vi ska försöka raka honom innan vi flyttar. Men i alla fall så fick vi sluta tidigare från skolan så kom ut till stallet kvart i tre och bestämde mig för att gå ner på vallen och hoppa. Kombinationen som jag hade siste jag hoppade stod kvar sen fixade jag två till hinder så red jag först olika små banor. På 50-70cm kanske. Väldigt kreativa hinder.. vissa bommar var fast frusna under snön och hindeerstöden har försvunnit... Så jag tog tunnor och la brevid varann som ett hinder, och även mellan två koner ställte jag en träbock (?) som jag balanserade en bom på. Gick super bra. Sen i slutet höjda jag upp till kombinationen till 90 och tog en bana på det. Sen så höjda jag kombinationen till ca70 kanske på främre hindret och bakre oxern höjde jag till 110cm. Lukas svävade över, helt otroligt vad han har blivit duktig.
Alltså är det nytt hopp rekord igen! 110cm m Lukas.
tog två språng över det sen var jag klar och tog en lång avskrittning i skogen. Ska ta det lite lugnt med hoppningen nu, han är inte van att hoppas en gång i veckan och inte hoppa högt heller. Så blir nog lite lugnare fram till flytten..

Jag har även fått något bättre sits har jag märkt. Jag kan ta det lugnt och vänta tills Lukas kommer till hindret och tar språnget. Annars har jag haft en tendens till att ofta vara före och slänga mig fram..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0