Gårdagens

Skrev aldrig om gårdagens ridpass, då hanna och jag hade fullt upp med att baka. För att vi båda ramlat av såhär runt nyårs helgen så tänkte vi bjuda i stallet. Jag ramlade ju av prinsen förut och hanna ramlade av massa också.

Men tillbaka till dressyrpasset igår. Hade wiktor som jag inte har ridit på ganska länge, jag tror också att han hade vilat dagen innan eller så så han var ganska pigg. Först så hade vi planerat att hoppa lite, men det var så himla hårt i gräset så det blev ett pass på volten i stället. Först var wiktor super fin och sammarbetsvillig. Men när jag skulle börja galopp arbetet så blev han sur, han var nog trött också eftersom det är ganska jobbig att gå på volten. Men då började han tvärnita, skutta omkring, kicka, bocka och stegra. Blev super förvånad efter som han aldrig har visat täcken på något sådant förut med mig, dock stegra har han ju gjort. Men jag kämpade vidare, då han helt plötsligt stegrade sen direkt efter körde huvudet i marken och då trillade jag av. Landade på fötterna precis brevid hans huvud typ, var som om jag hoppade av med flit. Sen fortsatte han hålla på så, vilket var väldigt irriterande. Men jag tog det sakta och säkert så kunde jag rida igenom alla gångarter och valde att avsluta då.

fikat vi bjöd på, mini muffins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0