Jag kan inte sova..

Sitter i sängen, och kan inte sova.. igen..
Och tänkte gå upp ganska tidigt imorgon och åka till stallet och filma lite. Tänkte ta ner lukas till vallen och longera lite, det borde vara ganska mjukt där nu så det gör nog inget om han har en tappsko. Första gången han longeras seriöst kommer det bli, om allt går enligt planerna dåra.
Har försökt det en gång tidigare för mer en ett år sen. Han hade tappat sko så skulle kolla om han var ömfotad eller så. Han förstod ingen ting gick bara brevid mig hela tiden. Och efter 5minuter var hästen lös och sparkade och bockade i varannat galoppsprång, fyra varv på vallen (som ett litet ridhus) sen drog han iväg mot stallet. Dock stannade han en bit innan när han såg mig ropade jag lukas, var skit sur som tänkte att han bara skulle skrittas lite, och då kom han gåendes tillbaka. Så gick lite med honom och valde att avsluta.
Därför ska det bli intressant och se hur det går imorgon eftersom han nu har vilat en vecka också. Men kul kommer det nog bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0