Lukas familj är hittat!

Uppdateringen har verkligen inte legat på topp från min sida, hoppsan!

Juste jag har fått kontakt med ägaren till Lukas mamma! Super kul att få höra lite om henne, har även fått bilder på på henne och en bild på hans pappa!

Men idag var det ju stallet för min del, red först ut med therese på olle och jag hade wiktor. Vi var ute i ungefär 1,5 timme eller så, red karby sen återvallsrundan skrittade och travade bara. Gick super bra, wiktor skötte sig otroligt bra!

Sen så var det dags för svarta faran (Lukas nya namn). Fick först brodda eftersom han var ny skodd så broddarna var borta. Sen var det ut och iväg, satan var pigg och glad lukas var för att få komma ut. Red runt i sommarhagen eftersom det var kolsvart typ, och lukas var så nervös. Om det skvätte snö när han sprang höll han på att svimma. Grässtrån gropar i marken, stenar, träd ALLT helt enkelt. var han rädd för, så han skygga hela tiden. Bockade sprakade bara lelvde livet lixom och hade jätte kul! Jag stog bara upp och bromsade när det behövdes och lät han göra jobbet. Var ute i 40-50minuter och galopperade inte så mycket. Men när jag kom tillbaka till stallet så var han helt sjöblöt, aldrig sett honom så svettig stackarn, men han verkade super nöjd ändå!

Hans mustach är påväg tillbaka nu sakta men säkert :')



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0