Sånt man aldrig trodde skulle hända!

Fick sluta tidigare i skolan idag för att sista lektionen var inställd, superskönt!
så kom till stallet 10 över två. Då gick jag och hämtade Lukas och red ner på vallen. Underlaget var ganska bra så bestämde mig för att hoppa och det gjorde jag rätt i! Himel vad det gick bra!
Det är helt sjukt, när jag började träna hoppning med honom för 1-2 år sen gick han inte i närheten av en bom, sen gick han över dom men tvärvägrade på 30cm. Efter lite övning gick han över hindrena men rev om det var över 20 cm, tvärnitade innan och/eller efter hindret.

Men nu på hösten har han utvecklats så sjukt mycket. Tyckte han var super duktig som hoppade 70, och tro det eller ej så gled vi över 105-110 cm ungefär 105 skulle jag chansa på! Det var en så otrolig känsla jag har ju hoppat högre förut, men just på lukas! Jag kan säga när jag flög över det första gången så spelades lixom hela våran "hopp historia" upp i mina ögon nästan.

Sen skötte han sig till 1000 också, han körde rena byten och kickade/bockade/sparkade inte någon gång. Han rev en gång och då ver det mitt fel. Jag tänkte stanna honom innan hindret för tyckte vi låg fel, men han tog det bara som att jag tvekade, och då lägger han alltid in ett extra språng, så han kom alldelles förnära, den var på 80/90cm. Filmade lite själv, med mobilen men vet inte hur jag får över filmerna från mobilen till datorn men ska försöka lösa det!

90cm hinder typ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0