Somnar utan leende på läpparna inatt.

Kommer helt klart inte somna med ett leende på läpparna inatt, för imorgon är det skola, usch fyfan renutsagt!

Var i stallet idag då, tog det bara lungt. Red först ut en snabbis på wiktor han bråkade lite ibland men nör jag visade att jag varken tänkte ramla av eller ge upp så blev han super fin och verkligen tog det lugnt. Kändes som han hann tänka igenom varje steg han tog (han brukar stressa fram) han var mjuk och avslappnad. Blev svettig också, det var ett tag sen jag märkte att han var svettig så jag antar att han fick arbeta igenom nu. Men sen red jag tillbaka till stallet och skrittade på vägen bakom stallet så han blev ordentligt avskrittad och svetten han torka.

Sen hämtade jag Lukas, han tycker verkligen att det är tråkigt att stå själv och han gör inte av med någon energi alls, han står ju bara still vid grinden.. Så han var super pigg och trippade omkring, men hovslagaren har ju självklart fortfarande inte varit där så gick ner till gräsplanen brevid volten och lät han röra på sig och gav honom lite uppgifter så han hade något att tänka på! Gå, stanna, baka, sidan osv ja ni vet! Han var super duktig jätte fokuserad, kunde stå utan att äta gräs (något som aldrig händer) så idag var en bra dag! Ett bra avslut på lovet helt enkelt. Gav även lite tips till två tjejer som var nere med sina bråkiga medryttar ponnysar dom verkade uppskatta det.

Ska till stallet imorgon igen, har både Wiktor och Lukas då. Skulle egentligen ha Wiktor på onsdag också, men jag känner att jag hinner inte ha hästar varje dag, så Hanna fick ta honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0