Vurpor och snö överallt

Så ja, nu är jag hemma efter en dag i stallet. Jag gjorde så att jag red Massa och dom andra tolkade bakom Lukas. Jag åkte bakom honom en gång i alla fall ;)
Lukas var verkligen toppen som tolk häst, han sprang på som om han aldrig gjort annat!
Massa däremot...
Ja vad ska man säga, galen? Inte ens det räcker med att besrkiva hur hon var idag.
I början kunde jag inte galoppera utan att hon sparkade bak ut i varannat språng.
Galopperade jättemycket idag, hängde på Lukas varenda gång han drog men galopperade mycket ut över det oxå.
I slutet orkade hon inte bråka längre så då kunde man öka på galoppen lite oxå och det tyckte Massa var kul!
Vi var ute säkert 1 timme och sen hängde jag på Pia och Majsan till vallen i 20 min och travade och galopperade lite till. Arbetade henne lite mer då och hon blev riktigt fin, särskilt i galoppen :)
Hör och häpna, hon blev faktiskt lite svettig! Haha, det är inte varje dag det händer ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0