Bara för att det börjar dåligt, behöver det inte avslutas så!

Red idag somsagt. Började med att när jag skulle fläta lukas lugg så helt plötsligt blir han jätte trotsig och bara viftar på huvudet och går omkring. Så jag band upp honom då det brukar hjälpa, nej men då slet han sönder grimskaftet.. Så jag backade honom för att han skulle förstå och visa respekt, jag knöt upp honom igen och då helt plötsligt stod han blixtstilla med huvudet sänkt. Haha förstår mig inte på honom ibland.

Sen när jag började rida var han ganska jobbig och så, men oj vad fin han blev då. Dock var jag ganska irriterad i början då han hade varit ganska jobbig i boxen. Men blev bara på bättre humör, när jag märkte att han bara blev mer sammarbetsvillig för varje steg som gick. Han tyckte också det var roligt att arbeta, han trampade på ordentligt. Ibland kan han liksom lägga av och bara bli seg, när han inte tycker det är roligt. Fast vi kom lite vilse ett tag när jag försökte hitta en ny stig på vägen tillbaka. Så mitt i skogen väldigt trångt så gör lukas allt för att undvika alla grenar och träd. Så halkade han till så jag fick en gren rätt på låret, men klarade mig undan med ett hål i ridbyxorna och ja i och för sig ett ganska stort skrap sår. Men det är inget att gråta över. Han fick beta lite på vägen tillbaka och så :)

Hemma har jag kollat på film, han inte klart med städningen innan stallet och orkade inte fortsätta efter så får städa klart någon annan dag!

En bild från 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0