Härlig fredag endå

Startade dagen med en kort skoldag, 8-11. Sen hem och hämtade upp hunden samt åt lunch innan jag drog till stallet.
Fixade allt åt Sigge och red sedan Massa. Dock hade Jenny låtit henne gå utan täcke igår, var inte så trevligt idag då man drog av täcket och hon hade massor med lera på sig.
Fick henne så pass ren att jag kunde sätta på henne ett fleecetäcke och rida barbacka.
Red bara på vägen en kortis. En del trav och skritt + några korta korta galopper.
Massa var tjurig på vägen bort. Lyssnade inte på skänkeln osv så var lite irriterad. På hemvägen gick det bättre.

Sedan in med Sigge, red ut med Bronco och Sonic.
Sigge var väldigt pigg och dom ville galoppera på kullavägen. Sagt och gjort. Sigge fick ta täten och det tyckte han var kul.
Lät honom gå på ibland, höll då fortfarande i honom men han fick gasa på lite. Tveksamt om jag fått stopp på honom om jag släppt han helt haha.
Ganska mycket galopp och Svea blev trött haha. Sigge blev svettig, och jag blev på väldigt gott humör.

Trevlig dag! :)
Nu ska vi titta på Jennifers body och ta det lugnt.

Frankrike 2011

Kommentarer
Postat av: Jenny

Just det, sorry, det hade jag helt glömt bort, jag hade tänkt att jag skulle hinna att borsta av henne lite åt dig på dagen men det glömdes bort i stressen. Kram Jenny

2012-03-18 @ 07:19:07
URL: http://www.jennyofrazze.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0