Nu är våren här!

Somsagt så jobbade Lukas jätte bra igår och han tyckte det var super roligt! Han hoppade till och med när jag och mickis bara stod och gjorde annat för att han visste att då fick man belöning. Efter det så gick vi ut och betade med honom och hade ett långt snack och bara mös i solen!

Idag så åkte jag till stallet och tänkte inte rida sen blev jag jätte sugen på dressyr! Dock ville jag inte rida på banan för där har vi varit så mycket på sistone så red ut.. Lukas var inte så fokuserad på att arbeta utan han var bara pigg och glad och jag kände mig inte alls så seriös när jag väl var uppe på hästryggen! Så det blev skritt och galopp träning istället. Övade på att bryta av och fatta galopp och öka och sänka tempot men fortfarande ha kontroll över honom, och Lukas var jätte duktig. Hoppade även lite terräng hinder även där gick han som en klocka! Sen han jag se solnedgången och en tussilago så nu är det vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0